Talent4Service B.V. ziet medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt als “kapitaal voor de toekomst”

Talent4Service B.V. ziet medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt als “kapitaal voor de toekomst”

Onlangs heeft Talent4Service B.V. bewezen tot de koplopers te behoren wat betreft de omvang van de werkgelegenheid die wordt geboden aan de PSO-doelgroep. De arbeidsintermediair heeft Trede 3 behaald op de PSO en toont daarmee aan dat zij belang hechten aan het vergroten en verbeteren van de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt.

Over Talent4Service B.V.

Talent4Service B.V. begeleidt werkzoekenden naar duurzame banen in de Techniek en Vervoer & Logistiek. Zij doen meer met mensen. Niet alleen het werven en selecteren, maar ook het opleiden, begeleiden en coachen. Kortom, zij doen er alles aan om mensen naar een duurzame baan te begeleiden. Hierbij werken zij voornamelijk met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Hun proces is zo ingericht dat ze verder kijken dan alleen het CV, voor hen is het de mens die telt. Sociaal ondernemen zit in het DNA van Talent4Service. Het begeleiden van mensen die een extra duwtje in de rug nodig hebben is waar zij voor staan en is voor hen vanzelfsprekend. Zij zien mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt niet als een aparte categorie, maar als het kapitaal voor de toekomst.

Eline van Belleghem, medewerker Front Office: “Het behalen van Trede 3 op de PSO-prestatieladder is een mooie stempel op het werk dat wij doen bij Talent4Service. Maatschappelijk en sociaal ondernemen doet eenieder binnen ons team met heel veel passie.

Landelijke norm voor inclusief & sociaal ondernemen

De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is het meetinstrument én keurmerk van TNO dat de mate van inclusief & sociaal ondernemen objectief meet-en zichtbaar maakt. TNO en PSO-Nederland hebben in nauwe samenwerking met de markt, de PSO volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanaf 2010 (door)ontwikkeld. De PSO is inmiddels uitgegroeid tot de landelijke norm voor inclusief & sociaal ondernemen.

PSO stimuleert inclusief werkgeverschap in Nederland

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Dit doen PSO-organisaties door in de eigen organisatie werkplekken te faciliteren. Een werkgever kan met een PSO-certificaat bij steeds meer opdrachtgevers aantonen duurzaam werk te maken van Social return. Daarnaast stimuleren PSO-gecertificeerde organisaties ook hun leveranciers en opdrachtnemers om socialer te ondernemen. Zij kiezen er bewust voor producten of diensten in te kopen bij SW-bedrijven en/of andere PSO-gecertificeerde organisaties. Dit wordt ook wel ketenstimulering genoemd. Als meer organisaties sociaal ondernemen, groeien we samen naar een inclusievere samenleving toe.

Niveaus van de PSO-Prestatieladder

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Organisaties die de intentie hebben om socialer te ondernemen kunnen een Aspirant-status behalen om aantoonbaar te starten met socialer ondernemen. Het idee achter de Trede-benadering is dat organisaties kunnen groeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving.

Waar staat uw organisatie op de PSO-Prestatieladder?

Wilt u ook in aanmerking komen voor het PSO-certificaat en -keurmerk? Op www.mijnpso.nlinventariseert u vrijblijvend waar u staat op de PSO-Prestatieladder. Afhankelijk van de uitkomst vraagt u een Aspirant-status of Trede-certificaat aan. De Aspirant-status ontvangt u als uw organisatie aantoonbaar start met sociaal ondernemen en de doelstelling heeft om binnen twee jaar te groeien richting een Trede-status op de PSO-Prestatieladder. Voor een Trede-certificaat komt u in aanmerking als uw organisatie méér dan gemiddeld scoort.

Meer weten over de PSO Prestatieladder?

Wilt u meer weten over de PSO, kijk dan op www.PSO-Nederland.nl of bel de PSO-helpdesk.

Onze PSO-Helpdesk is op de volgende manieren bereikbaar:

  • Telefonisch van maandag tot en met donderdag tussen 8.30-12.30 uur op telefoonnummer 020 3315535. Buiten deze uren zullen uw vraag en gegevens genoteerd worden; de PSO-helpdesk belt u dan terug tijdens de genoemde openingstijden.
  • Door een email te sturen naar info@pso-nederland.nl. De mailbox wordt op dagelijkse basis gelezen, spoedvragen worden binnen 1 werkdag beantwoord, indien mogelijk.

 

Deel dit bericht:  
8 januari 2021

Direct naar: