Brookhuis Personenvervoer B.V. laat zien nog steeds tot de koplopers te behoren en behaalt wederom Trede 3

Brookhuis Personenvervoer B.V. laat zien nog steeds tot de koplopers te behoren en behaalt wederom Trede 3

Met het behalen van de PSO her-certificering toont Brookhuis Personenvervoer B.V. opnieuw aan dat zij belang hechten aan het vergroten en verbeteren van de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt. Brookhuis Personenvervoer B.V. staat voor het bieden van kansen voor mensen op de arbeidsmarkt en zij focussen zich hierbij op de mogelijkheden. De juiste persoon op de juiste plek, in combinatie met positieve aandacht is daarbij het aandachtspunt.

Over Brookhuis Personenvervoer B.V.

Brookhuis Personenvervoer B.V. is onderdeel van de Brookhuis Groep. Het is een vervoersbedrijf gericht op personenvervoer waarbij zij diverse taxi vervoersvormen bieden. De taxichauffeurs betekenen meer voor mensen dan alleen het rijden van A naar B. Zij bieden een luisterend oor, zijn prettig gezelschap voor de klant en zorgen voor een veilige en comfortabele rit. Dit doen zij veelal voor klanten die niet (meer) zelfstandig kunnen reizen.

Sander Elsinga, HR Manager: “Als groot regionaal vervoersbedrijf én familiebedrijf vinden wij het belangrijk om dingen samen te doen. ‘Samen’ is voor ons een hele belangrijke kernwaarde en dit doen wij niet alleen met onze opdrachtgevers en onze klanten. Dat doen wij ook met onze medewerkers, want dat zijn onze ambassadeurs. Hun inzet, enthousiasme en professionaliteit maakt dat wij ons blijvend kunnen profileren als hét vervoersbedrijf dat maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel heeft. Wij zijn trots op onze hercertificering!

Landelijke norm voor inclusief & sociaal ondernemen

De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is het meetinstrument én keurmerk van TNO dat de mate van inclusief & sociaal ondernemen objectief meet-en zichtbaar maakt. TNO en PSO-Nederland hebben in nauwe samenwerking met de markt, de PSO volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanaf 2010 (door)ontwikkeld. De PSO is inmiddels uitgegroeid tot de landelijke norm voor inclusief & sociaal ondernemen.

PSO stimuleert inclusief werkgeverschap in Nederland

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Dit doen PSO-organisaties door in de eigen organisatie werkplekken te faciliteren. Een werkgever kan met een PSO-certificaat bij steeds meer opdrachtgevers aantonen duurzaam werk te maken van Social return. Daarnaast stimuleren PSO-gecertificeerde organisaties ook hun leveranciers en opdrachtnemers om socialer te ondernemen. Zij kiezen er bewust voor producten of diensten in te kopen bij SW-bedrijven en/of andere PSO-gecertificeerde organisaties. Dit wordt ook wel ketenstimulering genoemd. Als meer organisaties sociaal ondernemen, groeien we samen naar een inclusievere samenleving toe.

Niveaus van de PSO-Prestatieladder

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Organisaties die de intentie hebben om socialer te ondernemen kunnen een Aspirant-status behalen om aantoonbaar te starten met socialer ondernemen. Het idee achter de Trede-benadering is dat organisaties kunnen groeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving.

Waar staat uw organisatie op de PSO-Prestatieladder?

Wilt u ook in aanmerking komen voor het PSO-certificaat en -keurmerk? Op www.mijnpso.nlinventariseert u vrijblijvend waar u staat op de PSO-Prestatieladder. Afhankelijk van de uitkomst vraagt u een Aspirant-status of Trede-certificaat aan. De Aspirant-status ontvangt u als uw organisatie aantoonbaar start met sociaal ondernemen en de doelstelling heeft om binnen twee jaar te groeien richting een Trede-status op de PSO-Prestatieladder. Voor een Trede-certificaat komt u in aanmerking als uw organisatie méér dan gemiddeld scoort.

Meer weten over de PSO Prestatieladder?

Wilt u meer weten over de PSO, kijk dan op www.PSO-Nederland.nl of bel de PSO-helpdesk.

Onze PSO-Helpdesk is op de volgende manieren bereikbaar:

  • Telefonisch van maandag tot en met donderdag tussen 8.30-12.30 uur op telefoonnummer 020 3315535. Buiten deze uren zullen uw vraag en gegevens genoteerd worden; de PSO-helpdesk belt u dan terug tijdens de genoemde openingstijden.
  • Door een email te sturen naar info@pso-nederland.nl. De mailbox wordt op dagelijkse basis gelezen, spoedvragen worden binnen 1 werkdag beantwoord, indien mogelijk.
Deel dit bericht:  
11 januari 2021