PSO-Trede 2 voor Groenendaal Toiletverhuur

PSO-Trede 2 voor Groenendaal Toiletverhuur

Groenendaal Toiletverhuur heeft het certificaat voor PSO-Trede 2 gekregen. De onderneming met het hoofdkantoor in Elshout, biedt haar diensten aan in meer dan 100 gemeentes. Groenendaal heeft een uitgebreid verhuurassortiment van mobiele sanitaire verhuur producten. Sociaal en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen heeft een belangrijke plaats binnen Groenendaal. Biologisch afbreekbaar spoelmiddel, een waterbesparingssysteem, zonnepanelen op onze loods, LED-verlichting in de toiletwagens, het zijn zomaar wat voorbeelden van de zoektocht naar duurzaamheid, terwijl het bedrijf ook regelmatig diverse sport- en vriendenclubs in de regio sponsort. Daarnaast ondersteunt Groenendaal ook de Stichting Toilettwinning zodat zij toiletten in kansarme gebieden wereldwijd kunnen bouwen. Het behalen van het certificaat voor PSO-Trede 2 wordt gezien als een erkenning voor het streven naar Socialer Ondernemen.

PSO-Keurmerk stimuleert Inclusief Ondernemen in Nederland

De PSO heeft tot doel het oplossen van een maatschappelijk probleem door socialer te ondernemen: meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt duurzaam en op een kwalitatief goede wijze aan werk helpen bij reguliere organisaties. Sociaal inkopen draagt hier ook aan bij. PSO wordt in toenemende mate toegepast door gemeenten en andere publieke opdrachtgevers als instrument waarmee de invulling van de Social Return verplichting (gedeeltelijk) kan worden aangetoond. Een PSO-gecertificeerde organisatie met een bepaalde Trede kan over het algemeen, de volledige of een deel van, de Social Return verplichting invullen. Deze invulling kan uiteraard afwijken per specifieke opdracht of beleidskader.

De erkenning voor PSO-Trede 2 is verkregen per 1 januari 2017 en twee jaar geldig, de PSO-audit is uitgevoerd door DEKRA Certification BV. Groenendaal Toiletverhuur maakt op de eigen website eveneens melding van het behalen van Trede 2 op de PSO-Prestatieladder, op onze blogsectie staat een bijdrage onder het motto "Sociaal Ondernemen geeft een fijn gevoel"

Deel dit bericht:  
1 februari 2017

Direct naar: