Schoonmaakbedrijf Dros verlengt certificaat voor PSO-trede 3

Schoonmaakbedrijf Dros verlengt certificaat voor PSO-trede 3

Het bedrijf Dros Schoonmaakdiensten B.V. uit Apeldoorn heeft onlangs wederom haar certificaat voor de derde en tevens hoogste trede op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) mogen verlengen. Het bedrijf, dat werk biedt aan meer dan 300 personen, toont hiermee aan ruim bovengemiddeld veel werkplekken te bieden aan personen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

‘Sociaal ondernemen moet uit je hart komen’

Dros schoonmaakdiensten ontzorgt haar opdrachtgevers in de schoonmaak van onder andere interieur, glas, gevels, groothandels, en hardware. Naast het bieden van resultaatgericht maatwerk voor een diverse groep opdrachtgevers, vindt het bedrijf het belangrijk om bij te dragen aan een prettige werkomgeving voor haar medewerkers, en hen nieuwe kansen te bieden op de arbeidsmarkt. Sociaal ondernemerschap staat hierbij centraal in de bedrijfsvorming van Dros.

‘Sociaal ondernemen moet uit je hart komen’, vertelt directeur Ronald Dros. ‘Dat geldt voor de hele organisatie. Pas dan wordt sociaal ondernemen gedragen en ontstaat optimale integratie tussen medewerkers en hun collega’s met een SW-indicatie. Dat is de beste basis voor mensen met een voormalige achterstand op de arbeidsmarkt om duurzaam werk te vinden en daarin gewaardeerd te worden.’

Schoonmaakbedrijf Dros is al sinds 2013 gecertificeerd op de derde en hoogste PSO-trede. Met het wederom verlengen van haar certificering maakt het bedrijf zichtbaar op een uiterst consequente wijze bij te dragen aan een inclusievere en socialere arbeidsmarkt.

Trede 3 op de PSO-Prestatieladder

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Dit doen PSO-organisaties door binnen de eigen organisatie werkplekken te faciliteren. Daarnaast stimuleren PSO-gecertificeerde organisaties ook hun eigen leveranciers en opdrachtnemers om socialer te ondernemen. Zij kiezen er bewust voor producten of diensten in te kopen bij SW-bedrijven en/of andere PSO-gecertificeerde organisaties. Dit wordt ook wel ketenstimulering genoemd.

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Via deze benadering kunnen organisaties doorgroeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving.

Met het behalen van de derde- en hoogste trede op de PSO-Prestatieladder scoort schoonmaakbedrijf Dros bovengemiddeld hoog op het gebied van socialer ondernemen, volgens de PSO-normen. Het certificaat zal voor een nieuwe periode van twee jaar geldig zijn.

Benieuwd hoe uw organisatie scoort op de PSO-Prestatieladder? Op MijnPSO kunt u dit gratis en vrijblijvend meten.

Deel dit bericht:  
10 februari 2020