Hegeman Holding B.V. heeft Trede 2 behaald

Hegeman Holding B.V. heeft Trede 2 behaald

Hegeman Holding B.V. heeft Trede 2 op de PSO behaald. Tijdens de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling is gebleken dat Hegeman Holding B.V. bovengemiddeld presteert. Met het behalen van het PSO-keurmerk heeft Hegeman Holding B.V. aangetoond belang te hechten aan het vergroten en verbeteren van de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt.

Over Hegeman

Wij zijn aannemers, in hart en in nieren. Wij willen met plezier doen waar we goed in zijn. Dus blijven we samenwerken, groeien en bouwen. Zowel nieuwbouw als renovatie. Van woon- en zorgcomplexen tot scholen. Van overheidsgebouwen, parkeergarages en kerken tot kantoren en bedrijfshallen. Maar natuurlijk ook appartementencomplexen, woonblokken, twee-onder-eenkappers en vrijstaande herenhuizen voor de particuliere markt. Vakmanschap zorgt ervoor dat wij alles aandurven. Al meer dan 90 jaar.

"We vinden inclusiviteit binnen onze organisatie belangrijk. Zo krijgen ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij ons de kans te laten zien wat ze in hun mars hebben en hun waarde toe te voegen. We hebben nog meer mensen gevonden die we een plekje konden bieden. Daarnaast bieden we via verschillende kanalen actief plekken aan, bijvoorbeeld voor leerlingen. We vinden het belangrijk te kunnen aantonen dat de doelgroep bij ons een kans krijgt. Dit is voor ons ook belangrijk in het kader van aanbestedingen i.v.m. Social Return on Investment."

Landelijke norm voor inclusief & sociaal ondernemen

De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is het meetinstrument én keurmerk van TNO dat de mate van inclusief & sociaal ondernemen objectief meet- en zichtbaar maakt. TNO en PSO-Nederland hebben in nauwe samenwerking met de markt, de PSO volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanaf 2010 (door)ontwikkeld. De PSO is inmiddels uitgegroeid tot de landelijke norm voor inclusief & sociaal ondernemen.

PSO stimuleert inclusief werkgeverschap in Nederland

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Dit doen PSO-organisaties door in de eigen organisatie werkplekken te faciliteren. Een werkgever kan met een PSO-certificaat bij steeds meer opdrachtgevers aantonen duurzaam werk te maken van Social return. Daarnaast stimuleren PSO-gecertificeerde organisaties ook hun leveranciers en opdrachtnemers om socialer te ondernemen. Zij kiezen er bewust voor producten of diensten in te kopen bij SW-bedrijven en/of andere PSO-gecertificeerde organisaties. Dit wordt ook wel ketenstimulering genoemd. Als meer organisaties sociaal ondernemen, groeien we samen naar een inclusievere samenleving toe.

Niveaus van de PSO-Prestatieladder

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Organisaties die de intentie hebben om socialer te ondernemen kunnen een Aspirant-status behalen om aantoonbaar te starten met socialer ondernemen. Het idee achter de Trede-benadering is dat organisaties kunnen groeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in onze

Waar staat uw organisatie op de PSO-Prestatieladder?

Wilt u ook in aanmerking komen voor het PSO-certificaat en -keurmerk? Op www.mijnpso.nl inventariseert u vrijblijvend waar u staat op de PSO-Prestatieladder. Afhankelijk van de uitkomst vraagt u een Aspirant-status of Trede-certificaat aan. De Aspirant-status ontvangt u als uw organisatie aantoonbaar start met sociaal ondernemen en de doelstelling heeft om binnen twee jaar te groeien richting een Trede-status op de PSO-Prestatieladder. Voor een Trede-certificaat komt u in aanmerking als uw organisatie méér dan gemiddeld scoort.

Meer weten over de PSO Prestatieladder?

Wilt u meer weten over de PSO, kijk dan op www.PSO-Nederland.nl of bel de PSO-helpdesk.

Onze PSO-Helpdesk is op de volgende manieren bereikbaar:

        • Telefonisch van maandag tot en met donderdag tussen 8.30-12.30 uur op telefoonnummer 020 3315535 Buiten deze uren zullen uw vraag en gegevens genoteerd worden; de PSO-helpdesk belt u dan terug tijdens de genoemde openingstijden.
      • Door een email te sturen naar info@pso-nederland.nl. De mailbox wordt op dagelijkse basis gelezen, spoedvragen worden binnen 1 werkdag beantwoord, indien mogelijk.
Deel dit bericht:  
8 december 2020