Wij feliciteren Caspar de Haan B.V. met Trede 3 op de PSO-Prestatieladder Socialer Ondernemen van TNO

Wij feliciteren Caspar de Haan B.V. met Trede 3 op de PSO-Prestatieladder Socialer Ondernemen van TNO

Caspar de Haan B.V. was één van de eerste Nederlandse onderhoudsbedrijven met een PSO-keurmerk. Per 1 januari 2018 is Caspar de Haan B.V. voor de derde keer op rij gecertificeerd op de Prestatieladder Socialer Ondernemen en daar zijn wij trots op!

Landelijk keurmerk voor inclusief werkgeverschap

Het behalen van Trede 3 betekent dat Caspar de Haan B.V. op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met het PSO-keurmerk maakt de sociale prestaties van een organisatie zichtbaar en stimuleert zij ook andere organisaties om op een duurzame wijze socialer te ondernemen. Een organisatie kan ook groeien op de PSO-prestatieladder door socialer in te kopen bij andere PSO gecertificeerde organisaties.

PSO-Keurmerk stimuleert inclusief ondernemen in Nederland

De PSO heeft tot doel het oplossen van een maatschappelijk probleem door socialer te ondernemen: meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt duurzaam en op een kwalitatief goede wijze aan werk helpen bij reguliere organisaties. Socialer inkopen draagt hier ook aan bij. 

PSO bij aanbestedingen met Social Return

PSO wordt in toenemende mate toegepast door gemeenten en andere publieke opdrachtgevers als instrument waarmee de invulling van de Social Return verplichting (gedeeltelijk) kan worden aangetoond. Een PSO-gecertificeerde organisatie met een bepaalde Trede kan over het algemeen, de volledige of een deel van, de Social Return verplichting invullen. Deze invulling kan uiteraard afwijken per specifieke opdracht of beleidskader.

Deel dit bericht:  
19 april 2018