De PSO is geen statisch instrument, maar wordt aangepast en doorontwikkeld aan de hand van nieuwe ontwikkelingen en vragen uit de markt. De Commissie van Deskundigen, de Raad van Advies en de Klantenraad dragen wijzigingen aan en/of adviseren TNO en PSO-Nederland over de voorgedragen wijzigingen.
De belangrijkste wijzigingen per 1 april 2021 zijn:
De nieuwe eisen en criteria die toebehoren aan de PSO-handleiding versie 1.9 gelden (automatisch) bij PSO-aanvragen die na 1 april 2021 ingediend worden via de online (aanvraag)portal MijnPSO.
Indien uw organisatie al beschikt over een bestaand/ actief MijnPSO-account dan is het mogelijk om een PSO-aanvraag na of voor 1 april 2021 in te dienen. De invoering van de gegevens en de toetsing vinden dan plaats o.b.v. de criteria en eisen die toebehoren aan de 1.9. versie van de PSO-handleiding. De meeste, reeds ingevoerde, gegevens worden per 1 april automatisch omgezet. Als PSO-aanvrager dient u wel de reeds ingevoerde stappen in MijnPSO na te lopen en waar nodig aan te vullen. Dit geeft de online (aanvraag)portal MijnPSO automatisch aan.